Saturday, August 21, 2010

Salam Ramadhan

Even though it's nearly the 12th day of Ramadhan (OMG its so fast!) , hope its not too late for a Salam Ramadhan to my fellow friends & blog readers (ade ke?hehe)

Till date ...

Hari tertinggal makan sahur - Nil
Hari bangun masak sahur - Everyday (Hubby yg perlu makan nasik masa sahur)
Hari terawih jemaah kat Surau - Baru 4 hari
Berbuka org belanja - 5 hari (Semoga dimurahkan rezeki mereka)
Jumlah Kueh yang dah siap - 2 jenis , 20 balang , Choc Cornflakes & Biskut Cornflakes
Baju raya shopping - Nil (pakai je la yg dah ade, ekonomi maaa)

Kalau before kawin, malas gile nak bangun masak sahur, makan kurma pun dah cukup ekceli sbb tak lalu sgt makan pagi2 buta. Tapi sejak ada Mr, saya bangun la masak sahur. Kang kelaparan plak laki aku. Tiba2 skill memasak lebih develop plak bulan puasa ni sebab kene masak 2 lauk dalam masa 30min (masa sahur) dan kene sedap.

Juz finished my kueh raya tadi and what an accomplishment, 20 balang (0f around 40 pieces each) dalam sehari. Ni semua gara2 skill yg dah terkumpul masa saya berbisnes kueh raya 2-3 tahun yg lepas. Tahun ni tak bercadang nak berbisnes kueh raya sebab dah busy dengan kerja lain. But the sad thing is, I burn a part of my elbow akibat terlanggar dulang keluar dari oven..anyway, what a baking without injury?

4 comments:

kemaryahya said...

alamak fizah, takut parut tu. bubuh la geli gamat. btw, i also hav mood to bake kuih raya this year. maybe 1 n haf week before raya nak amik cuti sehari dua utk buat kuih raya. :D
last year tak buat pun psl sarat pregnant. and always my fav is samprit! :) nnti bole dtg beraya ek.
najmi nak duit raya!! :p

Ernie Khairina said...

kenapa aku time sahur la paling berselera
atau, all the time pun berselera

selipa_oren said...

fizah sgt rajin buat biskut..aku cume mampu tunjuk jela buat mase ni sbb malas nk keluarkan oven drp kotak.
aku ade mengalami sahur yg sgt membakar jiwa aku bile aku dah masak beria2 & kejut laki aku makan die ckp..'arini xmo sahur'...grrr...

Nurhafizah Fauzi said...

kemar : mmg tgh parut la ni, nak kene beli jeli gamat or aloe vera

ernie: everytime kot sbb bf

fini: aku rasa tak puas sbb takut tak sedap kalau beli..tapi ade jugak beli kalau mmg kueh2 yg diorg jual tu aku x pandai buat. weyh, kalau aku seret je laki aku turun & paksa makan. ataupun lain kali tny die b4 tido nak makan ke tak