Wednesday, July 7, 2010

My Packing

At 2:30 pm today he decided nak pegi Kuantan (ada keje), tibe2 je cakap kul 3:30 gerak ... I'm so used packing last minit, sebab memang tak suka pun pack awal2 sbb confirm je ade bende akan terlupa nak masukkan..

When I'm packing, I will think this way ;

Berapa malam ? -- akan bawak baju tido kurang satu drpd malam tu , cth : 3 mlm, akan bawak 2 set baju tido.

Berapa siang? --- baju siang kene cukup2 & kene extra satu ; tibe2 ada baju nampak gemuk ke, tanak pakai plak .. as for him, kene extra sbb kot2 berpeluh..

Yang Kecik - underwears & bras , socks (for him)

Toiletries ? -- I will bayangkan muka, that means kat muka ada gigi, mata & pipi ;berus gigi, ubat gigi, pencuci muka and lens equipment and also my glasses! Lps tu baru turun ke bawah ; deodorant, pad (kalau perlu) & seterusnya

Lps tu mata akan tgk bilik memikirkan brg2 selain baju -tudung, towel, telekung & kain pelikat

Alat2 Elektronik - Charger phone, sgt penting!(kitorg spai beli phone sama jenis supaya bila travel senang bawak satu charger je), kalau bawak kamera - charger kamera

Barang Mekap - For short time, will grab bedak & lipstick je'

Ok set, I'm ready to go!

Itu adalah basic packing style for me, does not applied for overseas (sapa yg penah travel oversea with me will know, sabun basuh pun aku bawak!) I know I'm not a simple person, so back pack sangat lah tidak sesuai sebab walaupun satu malam, adalah penuh juga mini luggage

Walaupun dah ada strategi packing (strategi la sgt) tetapi selalu sangat terlupa bawak sikat!!


Bila tgk balik my steps ni, patut la... sbb when I'm packing my toiletries, I start tgk dari muka, bukan dari kepala...duhhh

What's on your mind when you are packing?

7 comments:

Ernie Khairina said...

my bantal busuk tak leh tinggal!!

Lina S said...

sgt tak suke packing brg! tp bile dah kene tu, aku packing ikut sape nye brg paling susah - i.e. aku dulu, pastu syaqiq, baru baby! packing brg baby paling senang di dunia!

Hada Masayu said...

weh fizah...sgt serupa bole tak???aku yg slaluje lupa sikat..ha'a patutla, aku stat dr muka..hehe

Hada Masayu said...

ANNIVERSARY KITA NK DKT SAMELA..hehe..i remember yrs..070707

Hada Masayu said...

eh silap fizah..lg 1 comment tu utk ernie..haha..sebab aku bkk byk2

Nurhafizah Fauzi said...

ernie: aku dah lupe la camana rupe bantal busuk ko ;p

nanin ; baby takyah pakai spender / lens case lah berus gigi la..

hada: kan? sib baik la pakai tudung.kalau tak mmg berkarat la org tgk rambut aku

kemaryahya said...

mls gile nak packing wey..pecol slalu tlg packing kan..hahahaha.